söndag 12 augusti 2012

Bra och tråkiga nyheter!

Fick hoppa in som nattförman i helgen så fick köra Hargslinjen. De gick bra men vart skiit trött imorse så de vart lite jobbigt att köra, fick stanna flera gånger och hoppa ur och röra på mig så man piggna till, synd bara att de varar en liten stund.

Imorse kom chefen och fick hoppa in och jobba. Mycke trevligt att se honom igen, han har jobbat inne i Uppsala i ett par veckor så har inte sett han på ett tag men fick dem tråkiga nyheterna att han ska sluta men jag hade de redan på känn.:( Kommer blir tomt men den som ska ta hans plats är inte så dålig han heller.:P
Men fick bra nyheter oxå och de är att jag ska bytta distrikt, dock hänger allt på en person hur han väljer. Kommer isåfall börja köra Hargslinjen och de posetiva me de är att jag kommer få mer tid så mer pengar och sen kommer jag bara jobba 6dagar i veckan istället för 7. Jag kommer få va ledig söndagar så då har jag lördagar fria.:) Efter 2års slit me 7dagars jobbande så får jag min belöning.:P
De negativa me de här distriktet är väl att de är att man bara sitter och kör jag vill ju gärna röra på mig men får väl skaffa en crosstrain att trampa på hemma.;) En annan sak är att på vinten brukar de va riktigt dåligt plogat så får hoppas på milda vintrar.:P Sen eftersom de tar mer tid så kommer jag hem senare på morgonen och då kommer man sova bort mer av dagen så kommer ha svårare att träffa folk i veckorna.:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3