söndag 28 augusti 2011

Ja eller Nej!

Smikrande!... Nattförmannen som jobbar på helgerna berätta för mig att han ska sluta och tänkte säga mig som förslag att jag skulle ta hans plats. Han tyckte jag va duktig och hade kolla på de mesta så därför tyckte han att jag passa för jobbet.
En nattförman är då den som är "chef", den som har koll så att alla distrikt får sina tidningar och att allt är oki och rapporterar sånt vidare. Vi har ju en chef på vardagarna men han är ledig på helgen.
Igentligen är de nog mer nackdelar än fördelar men de kliar lite i fingrarna att ta utmaningen. Kul att få testa nya uppgifter och ett nytt distrikt(mina gamla hemtrakter) men den stor fördelen är mer pengar.! Men nackdelarna är att man kan typ aldrig ta ledigt och de är la oftast helg man vill va ledig. Sen vet jag att vinter tid är dem vägarna väldigt dåligt plogade. Bodde i malsättra förut som till hör de här distriktet så jag vet, vet ej hur många gånger man inte kom till skolan bara för att de inte va plogat i tid.
Får kolla över för och nackdelarna innan men bestämmer sig.
Gissar att man ändå inte får de jobbet för jag har redan 2 distrikt att köra på helgerna så vem ska ta dem? Så de kommer säkert bli att jag får fortsätta me dem bara för att de inte finns nån som kan ta dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3