söndag 25 december 2011

En grön jul! 2011

God Jul!
Ja igår va de julafton som ingen kunde ha missa fast de kändes inte som julafton för de va då ingen vit jul i år så de känndes lite fel. Hade nästan +10 grader under natten när jag jobba.:S

Dagen börja me att jag försov mig för när jag kom hem från jobbet så hade jag börja städa så gick och la mig vid 8, så  vakna vid halv 2 och då vart de att snabba sig att duscha och fixa iordning me kläder och smink. Johan hämta mig och så åkte vi till svärföräldrarna och kolla på Kalle Anka.
Vart lite irriterad för julstudion där julvärden va, så ful! Lila och orange? va är de för fel på en grön riktig gran och en de traditionela julstudion. Så de sabba julkänslan.
Efter kalle så spela jag, Johan och Tomas spel (jag vann;)). Sen va de dags för julbord och man vart väldigt mätt som vanligt me julbord.!:P
Kolla på julkalendern och sen va de Karl-Bertils julsaga på tv. Vart lite tv tittande sen va de dags för de alla väntar på (även om alla inte vill erkänna de;)) Julklapps öppning!
Vart lite förvånnad för fick så många klappar(kändes de som iaf).:)
  • Fick en skålar me en tomte som ligger på kanten
  • En till skål fast den va svart på utsidan och vit på insidan. Bra me skålar för jag tycker om skålar och änvänder dem till allt.:P
  • Presentkort på H&M. Mycke använbart.:)
  • Doftset me apelsin från Body Shop. Luktar gott.:)
  • Lyckta.
  • Jag och Johan fick en klapp tillsammans, påslakan och presentkort på IKEA.:)
När klappöppningen va klart så va de Svensson Svensson. När de sluta så åkte jag och Johan hem för jag började bli riktigt trött. När vi kom hem fick Johan sin julklapp och jag tror han blev glad.:)
Sen gick vi och la oss, jag va ju ledig inatt så man fick äntligen sova en natt tsm me bby dock har jag sovit lite små dåligt, vakna vid 3 och sen vid 5 och sen vid halv9 så då låg jag och drog mig lite eftersom de inte är ofta man får vakna upp och Johan ligger bröve<3
Gick upp efter en stund för Ferguson tyckte jag skulle gå upp för han va hungrig.:P Så nu sitter jag och kollar på tv och ska strax duscha och sen börja me att ordna inför en jullunch för idag är Julafton nr2 för mig, för mamma och syrran kommer hit, så vi firar en mini jul.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3