torsdag 1 september 2011

September 2011

Ja då va de September månad, snart sitter man väl och fira jul så fort känns de som tiden går.
Hade värsta mardrömmen imorse om dinosaurier och zombier som herja runt och käka folk. Kollar nog lite för mycke på tv.:S

Idag kom mitt nya schema på posten. Vi har nämligen gått me i nå nytt avtal så då är de lite saker som kommer ändras på jobbet bl a att vi får scheman och att vi ska få höjd lön i oktober. Men jag vet inte va jag tycker om de här nya schemat för de är en timme mindre betalt än förut men om lönen höjs så kanske de inte blir så stor skillnad. Får la se och vänt. Annars funderar jag faktiskt på att leta nytt jobb, chefen kommer gå i taket men får man inte bra betalt så kan man ju lika bra ta ett annat jobb liksom.

Nu på kvällen följde jag me bby i lite mer än 2tim när han slog. Dem är igång me sin 3:e skörd. Lite safari vart de oxå, kom fram en älgko me kalv ibland och rävar och rådjur.^^ Liten små vidrig grej som Johan visa när vi hade kommit hem och parkerat traktorn i maskinhallen va att på krossen så krylla de av massa insekter och larver och då menar jag verkligen att de va fullt överallt och va man än titta så rörde de sig. Tänk så mycke liv de finns i gräset som vi inte ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3