måndag 22 mars 2010

Jällaskolan=SÄMST!

Japp rubriken säger allt.. Är så jäkla förbannad, har typ vart de hela dagen, från de första mailet som jag fick i förmiddas till de som jag såg nyss.. Sämre skolan finns nog inte känns de som just nu.. Dem flesta lärare är inget att ha, man lär sig nada de är en av annledningarna jag sov mig igenom min tre år för jag kände att de ändå inte va värt att lysna på och uttråkad vart man.. Då tänker ni varför sluta du inte skolan? Jo för jag hade så fantastiska vänner som höl mig kvar.. Jag sa flera gånger att jag skulle sluta men dem peppade mig att vara kvar och klara skolan och ta studenten me dem..

Varför jag är så förbannad just nu är för att jag mail min f.d svenska lärare och kolla om jag vart godkänd på ett svenska arbete som jag lämna in i höstas! och kolla om jag blivit godkänd i Svenska B.. Efter som han aldrig meddela hur de gått så tänkte jag att jag får väl fixa de själv som man annars får göra me allt annat på den skolan.. Man får verkligen ingen hjälp..!
Aja jag va iaf inte godkänd så de kändes ju BRA! not.. Skiit sur över att han inte kunde sagt de LIIITE tidigare.. Och han sa att de arbetet jag gjort behövde jag inte gjort fast jag vet säkert att han sa att jag skulle göra de för att bli godkänd men japp de vissa sig sen att jag hade 5 stora arbeten som behövdes göras.. Han sa han kunde posta arbetena men de känns ju lite försent nu efter som min förlängning av termin är slut.. Fick känslan av att skiita i allt som har me skolan att göra, jag tänker bara åka in och lämna mina böcker, om jag nån gång kan få svar om när jag kan lämna in dem så skulle de underlätta..
Gjorde ett prov i höstas i ett djurämne och jag har fortfarande inte fått veta provsvaret.. Bryr mig inte längre om de.. Lärarna säger ju hela tiden att man ska ta hand om sina egna studier och att dem inte kan ha kolla på alla elever men de kan ju inte va så svårt att rätt ett prov och sen skicka iväg ett mail och säga om man fick IG eller G..
Men fast man tar hand om sina studer så gör dem ju inget, jag fick påminna min lärare att rätta ett prov i ca 3månader innan jag fick mitt svar på provet..

Så jag säger bara att börja inte på Jälla, iaf inte Djurlinjen.. De finns säkert så mycke bättre skolor me den inriktningen men vill du bara gå i skolan för att få vänner så ska du gå på Jälla för alla är vänner me alla..

8 kommentarer:

  1. hej gick du i pil på jälla förstår jag hatar också jälla men har slutat där nu ha det bra jasmin

    SvaraRadera
  2. Nej jag gick i djur.. de står ju de..

    SvaraRadera
  3. Ge fan i att avråda folk från att börja där!

    Bara för att DU har haft en dålig skoltid betyder inte det att andra kommer att ha det. Jag går där och jag älskar lärarna på djurvård, jag är en virrig människa men lärarna har hjälpt mig att få bättre koll på saker o ting. Utan de skulle jag typ ha IG i alla ämnen och glömma lämna in alla papper osv.

    SvaraRadera
  4. Hahah.. jag säger va fan jag vill och de va inte bara jag som tycker att skolan va dålig.. sen behandlar dem en olika.. du kanske e en sån som smörar så då er de ju klart dem hjälper dig..!

    SvaraRadera
  5. Jag och Jälla = Sant! <3 <3

    SvaraRadera
  6. Om man inte bryr sig om att lyssna på lärarna och sover sig igenom 3 år, så får man fan skylla sig själv om man inte klarar av skolan. Och sen är det faktiskt så att när man går på gymnasiet så är det ens eget ansvar att hålla koll på uppgifter, eftersom gymnasiet är FRIVILLIGT! Du har ingen att skylla på än dig själv för att du inte tar ansvar för din skolgång eller dina betyg.
    Jag är en tjej som går där nu, och jag får mycket stöd av lärarna. Och jag är inte en sån som "smörar", utan jag lämnar in mina uppgifter och är trevlig.
    Som sagt, skyll dig själv för att du inte bryr dig om din framtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  7. Nu lilla damen tycker jag du ska hålla mun för du har inte levt mitt liv så du vet ju inte hur skolan va från min synvinkel och du verkar inte läst texten ordentligt.!! Jag tog ansvar även om de inte verkade så men men jag gick till lärare och bad om saker men dem glömde bort mig och sakerna jag bad om hela tiden så då kan de ju inte va mitt fel och de är ju så klart man lessna och lägger ner att anstränga sig till slut för skolan blir inge roliga plats att gå till om man ska behöva tjata om sakerna hela tiden! Och sen har de nog kommit nya lärare sen jag gick där! Jag va oxå trevlig men hade svårt me läxorna och bad om hjälp men då sket dem ju i en och typ tycke man va jobbi så då fick man inte mycke stöd. Du säger att du lämna in uppgifter och så, ja då är de klart lärarna är snälla tillbaka.
    Jälla såg jag aldrig som nån framtid så de va la därför som man inte ansträngde sig mer än va jag gjorde

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två..<3