måndag 12 juli 2010

Hem kommen från skåne..

Åkte till skåne i lördas på morgonen och kom hem idag.. Jag och mamma bilade ner(turades om att köra) för att träffa moster & morbror och hämta upp min syster som vart där nere i en vecka.. På lördan kom vi fram vid halv sju så vi packade upp våra saker och sen vart de mat, fundue?.. Aldrig ätit de men de va gott.. Satt ute hela kvällen tills de va dags att sova.. På söndan gick vi upp i god tid för att göra oss i ordnings för att åka till en hundstrand me deras vovvar och äta frukost på stranden och bada.. De va kallt, är van me lite varmare vatten.. Va la runt 18grader i vattnet men jag lyckades komma i och när man va i va de rikigt skönt men de va la för att hela kroppen domna bort bara för de va så kallt.. Japp så nu har man badat i stora havet.. Va en mysig strand, den va hur låååång som helst så man behöver inte va orolig att man inte skulle få plats.. På ena sidan va de ett hundbad och åt andra hållet va de nakenbad..:P Lyckades få en fin bränna i ansiktet och axlarna.. Tog en sväng in till Kristianstad(?) och kolla lite för just nu är de kristianstad dagarns eller va de heter men de va så varmt och de hände inte så mycke, de va några utkläda från stjärnornas krig som gick runt och de såg varmt ut i dem dräkterna.. Vi åt lunch och såg en kör sjunga på teckenspråk som underhållning medan vi åt..XD Btw i den staden finns inte dagen söndag verkade de som för alla affärerna va stängda och på öppetiderna fanns inte söndagar me..XD Vi åkte hem efter vi ätit efter som de va så varmt för hundarna och för oss oxå.. Sen gjorde vi inte så mycke mer, va ute i de fina vädret.. Efter maten så börja de åska och senare kom en skur me regn och de behövdes.. De ända man ser nere i skåne är gula åkrar så dem kunde behöva lite vatten.. Vi satte oss inne och kolla på ovädret.. Blixtrarna va rikigt vackra.. Älskar att sitta och kolla på oväder.. Idag så gick va upp i god tid för att åka iväg.. Mamma börja köra så då passa jag på att sova och sen böt vi.. Vi stanna till nån gång för att sträcka på benen och en gång för att äta massäck.. När vi kom till östhammar så åt vi på sibylla som middag.. När jag kom hem så skutta jag in i duschen för att tvätta av mig resan, även om man har ac så blir de varmt i bilen.. Sen va de bara att tvätta efter som jag och Johan inte haft en tvättmaskin på en vecka så har de blivit en del kläder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3