måndag 15 februari 2010

Hoppsan..!

Morgonen börja me att jag väckte syrran och fick iväg henne till skolan.. Johan sov hos mej så han körde mej till bussen.. Ååh seg som jag ibland kan vara på morgonen så fick han köra mej till Gimo istället för Östhammar så jag skulle hinna me bussen men tur de för i Gimo träffa jag på Ann-Sofie och hon skulle me samma buss som mej..:D Vi har inte träffats mycke på sista tiden tyvärr.. Hon och jag lekte alltid me varandar när vi va små..^^

Jag kom till skolan och hade min matte som vanligt på måndagar.. Efter matten var slut ringde mamma och berätta att hon behövde hämta syrran vid skolan för syrran mådde inge bra.. Tur tyckte jag för då slapp jag sitta i skolan i 4timmar och vänta på att mamma skuller sluta jobba..

Hoppade av i Gimo så jag fick övningsköra lite medan vi vänta på att apoteket skulle öppna.. Träna massa på att backa lite överallt där de gick.. Efter vi vart på apoteket så åkte vi till Moxboda och hämta lite saker och hunden och sen när vi skulle åka hem så vart de lite kaos..

En DHL-bil hade kört fast när den försökte ta sej förbi en traktor som stod och lasta av ved.. Efter DHL-bilen kom en personbil och en timmerbil.. Traktorn lasta av och hjälpte DHL-bilen upp på vägen igen.. Jag hade ställt mej där vägen vart som bredast alltså vid en kurva.. DHL-bilen kom förbi och personbilen men sen tyckte han som körde timmerbilen att jag skulle backa tillbaka och de hade jag ingen vidare lust me för då skulle jag fått backa skiit långt :S och han kunde faktiskt kommit förbi men jag backa en bit och råka komma snett så jag hamna på den vänstra kanten av vägen och timmerbilen hade brottom tydligen så han åker förbi mej fort och när han nästan är förbi så lyckas han skära ner i kanten i snön och fasna..XD Klant! Ja de va då inte mitt fel så vi åkte hem och vi kunde ändå inte göra nått som kunde vart till hjälp..:P
Vet inte hur han kom upp? Jag tro då inte traktorn orkade dra upp den.. Den hade kört ner ganska djupt såg vi sen efteråt för vi har vart till Moxboda senare på kvällen för syrran va till tandläkaren vid halv sju i Östhammar och sen åkte vi till Moxboda för mamma har sina djur(kvigor) där som hon behövde mata..:P Hehe vart en lite rörig berättelse de där men ni kanske hängde mer lite iaf..:P



Hehe som vanligt klanta jag mej nu på kvällen när jag skulle backa in på uppfarten och parkera.. Mamma hade lagt en stock där som jag såklart! backade på.. -.-' Som tur gick inget sönder.. Stackars mammas bil den får vara me om mycke..XD Ska kolla vidare på OS nu.. G O. S W E D E N..!;) Och så får jag väl plugga lite körkortsteori så man kan boka teoriprov snart..

Btw ibland har jag en söt pappa..^^ Han skrev en kommentar till mitt förra inlägg..
"Fick han inte så mycke? Han har ju dig och du är guld värd.
Gåvar kan inte mätas eller jämföras med dig. Var rädd om varandra!
Kramar pappa"

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3