måndag 20 september 2010

Löjligt! Alla är olika..

Allt de här me valet börjar bli löjligt..! Folk har värsta debatterna på facebook, dem kanske borde tänkt på att ha haft dem innan valet och inte efter, dem kan ju inte ändra nåns beslut för gjort är gjort..
Bara för att nån rösta på blått då är man ego och tänker bara på sig själv vilket jag inte tycker de visar bara att man är nöjd me hur sverige är nu och att man vill kunna leva.. Dem vill stöta egna företagar och efter som min pojkvän är egen företagare så klart jag tycker att blått har ett +..;P
Rösta man rött så tänker man på sina medmänniskor men de tycker jag inte efter som allt skulle bli dyrare och folk skulle leva mer på bidrag hur mycke hjälper de alla liksom.."/ Visst dem vill förbättra vården och de är ju bra.. De här me om rödgrönt skulle göra så att arbetslösheten skulle minska, mjo visst troligen inte folk skulle bli så bekvämma me bidrag så ingen kommer att vilja jobba och sen vi som har jobb kommer få slita och sen betala bort hälften i skatt typ de är så jag ser de men ta inte de jag säger så hårt de är bara tankar.. Och sen me att dem tänkte höja bensinen ingen bra ide vist dem vill hjälpa miljön men vafan jag kan inte ta mig till jobbet om jag inte åker bil och så är de me många som bor i skogen där de inte finns tunnelbanner och bussar som i stor städerna..! Så liksom +:a ihop allt, dyrare bensin och skatta ca hälften av lönen hur mycke får man kvar liksom till att leva..?
Båda blocken har ju nått bra och nått dåligt så de gäller att prioritera på va man tycker man ska sattsa på..
Och att SD kom in i riksdagen så låter de som att jorden ska gå under.. Jag är varken för eller emot dem, jag bryr mig inte att dem kom in efter som dem är sån liten del.. De löjliga är ju att vuxna människor mobbar varandra alltså alla partier hoppar ju på SD.. Om SD kom in så visar ju de att en hel del människor vill ha in dem och få sin röst hörd..
Jag tycker man ska ta allt de här me valet me en nypa salt de är la bara att vänta 4år och rösta igen, dem åren går fort..
Haha Själv röster jag för att kunga familjen ska styra sverige hela tiden..!;)
Bara för att man ska slipper allt tjafs vart 4år för att folk inte kan acceptera att folk tycker olika..

Tycker man ska läsa de blondinabella skrev.. De är bra skrivet..
http://blondinbella.se/rod-godhjartad/#Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3