måndag 6 september 2010

Stackars lilla Fergan..

Släppte ut vildarna igår på kvällen då de fortfarande va ljust men mörkret kom och ingen av dem ville komma in så jag tänkte att dem ropar väll när dem vill komma in.. Tiden gick och plötsligt hör jag att katt skrik (lät som ett katt bråk) springer ut trodde Elli bråka me den svarta katten som brukar vara här(dem har möt varandra förr och Elli gilla den inte) men jag fick se Ferguson stå borta vid träden och när han hör mig ropa på han så kommer han springande i full fart.. Vet inte va de va som skrämde honom eller bråka me honom för jag såg inte.. Nått har vart på en av halmbalarna ute på åkern iaf och rivit sönder plasten på den så han kan ha sett de som gjorde de och vart rädd.. Och rädd kan man verkligen säga att han vart, han hade skiit ner sig stackarn.. Han va helt till tuffsad i bak på pälsen så jag trodde han gjort illa sig, så när jag fånga han så stankan satan så han fick sig en dusch igår.. De tyckte han inte va så kul i början, lyckades klosa upp ett fint sår i handen på mig, efter en stund så stod han så fint och stilla i duschen och jag fick torka han och linda in han i handduken och höl han i famnen så va han lugn.. Han va lite små rädd under kvällen för saker men idag är han som vanligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3