lördag 16 juli 2011

Firande av mamma!

Änu ett dagen efter- inlägg eftersom jag inte hann igår.:P Va en som kommentera och sa hur den gör men inget av dem passa för mig. Att tidinställa inlägg kan jag inte efter som jag inte har tid eller ork och sen oftast inte vet va som händer vissa dagar, för oftast då har jag hela dagarna fulla me saker men vet aldrig va som ska hända allt blir impulsivt. Sen va de att skriva via mobilen kan jag inte heller eftersom jag inte har nå iphone eller hitec mobil så de är inge vidare kul eller billigt att gå in på internet hela tiden sen kan jag inte lägga in bilder eftersom mobilen inte är så hitec.

Men igår fira jag mamma iaf hela dagen eftersom hon fyllde år.
Vakna upp vid 11 och körde Johan till svärföräldrarna och sen åkte och handla sen vidare till Moxboda och hämta syrran för att sen åka till Malsättra för att baka och fixa för att överraska medan mamma jobba men syrran glömde så klart nyckeln så de va bara att åka tillbaka till Mox och sen tillbaka till Malsättra, tur de inte är så långt imellan. Vi gjorde en tårta(den snygga på bilden), vi baka även morotskaka och mjuk pepparkaka.:)
Tog en powernapp medan sista kakan va i ugnen sen bar de va till Mox igen. Mamma hade redan kommit dit. De vart lite fika sen grillning och middag. La mig och kolla på när syrran spela Wii medan man smällte maten. Vart mer fika men då kom tårtan fram. Mamma tyckte tårtan va jätte fin och vart nog lite överraskad över att vi gjort en tårta till henne.:)
Proppmät vart man. Vart att jag och syrran satte oss och spela mer Wii. Folk ringde och tjata att jag skulle komma till en vollyboll fest men jag ville va lite me familjen eftersom jag inte är så ofta me dem. Packa ihop lite tårta och kakor till Johan och åkte från mamma vid 12 tiden. Tog en sväng förbi vollyboll festen men då va alla på väg hem så man hann typ bara säga hej sen va de bara att åka hem. När jag kom hem så hann man prata lite me min sjukling men hann inte va hemma så länge, bytte om och åkte och jobba.

Btw fick en överraskning när jag låna mammas våg och fick se att man gått ner i vikt. Inge sambofett här inte dock är man kanske lite underviktig, men inte mycke man kan göra åt efter som jag har ett jobb som jag rör mig mycke på och sen har man fått dem bästa generna av min kära far och de är att jag har svårt att gå upp i vikt, har alltid varit smal.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3