lördag 2 oktober 2010

Some are born with bad luck, I'm one of them..

Igår va sån där dag man inte skulle klivit upp ur sängen.. Syrran hade fråga om jag kunde köra henne till pappa så hon kunde på rida på Ullis häst.. Syrran sms på morgonen och tyckte jag skulle komma och hämta henne så jag gjorde mig iordningen men när jag bara har nån km kvar så får jag sladd på gruset i en kurva och hoppsan där va diket och jag kunde inte komma upp själv för däcken spann i leran.. Ringer mamma och kollar om de är nån ide att ringa styvfarsan, lite tur hade jag för han va inte långt borta på nån åker me traktorn och jobba så jag ringde honom och han koppla av de han hade på traktor och sen kom han och drog upp mig, bilen va hel så de va bara att åka vidare som tur va.. Tur i oturen..
Kommer hem till mamma och ska spola av alla lera från bilen.. Kopplar i vatten slangen inne och tvättar bilen men sen kommer nästa otur stund när syrran ska stänga av så vrider hon kranen åt fel håll men märker inte de fören de är försent, hon drar ur vattenslangen och de bara sprutar vatten i hela köket, vi lyckas koppla på slangen och gör ett försök me att stänga av men de misslyckas så mer vatten sprutar ut i köket men till slut lyckas vi stänga av de men sen va de bara att torka upp allt vatten så de tog tid.. Sen när vi väl kommer iväg så åker vi och åker tills sist tycker jag att vi åkt så länge att jag ringer pappa och då visar de sig att vi åkt alldeles för långt.. (Pappa hade flytta och jag hitta inte dit så de va därför jag åkte fel..) Ska försöka hitta ett bra ställe att vända men kommer till en bilkö, nästa otur, de har hänt en olycka på vägen så de va bara att stå och vänta men vi behövde inte stå så länge men sen när man åker vidare så är kön åt andra hållet hur jäkla lång som helst så de fick bli att jag åkte ända in till Norrtälje.. Ringer mamma, hon har bott där så hon kanske kunde veta en omväg och de viste hon, istället för att stå i bilkö i typ mer än en timme så tog vi oss runt hela kön på kringelkrok vägar..:P Änu en gång tur i oturen..
Kommer fram till pappa till slut och syrran får rida.. Lite förvånad att hon inte ramla av efter all otur som hänt under dagen..:P Vi vart kvar där ett par timmar så vi åt middag där, men sen kom nästa "otur" elen gick så de vart svart i byn där dem bor, elen kom och gick, vissa lampor lös inte alls och vissa lös svagt och vissa va starka, hel skumt.. Åkte där ifrån efter nio, åkte hem till mamma för att dumpa av syrran, vart kvar där ett tag.. Fick träffa min kära bror oxå, de va länge sen och så klart ska han mobba mig för mitt dikeskörning - "Rallydrottningen"..:P Kom hem till tolv och då va de bara en timme kvar till att åka till jobbet som faktiskt gick bra, ingen otur.. Isch sicken dag säger jag bara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3