lördag 30 januari 2010

Ploga snö..

Usch va me snö de kommit.. Johan skulle ut ock ploga i snöstormen igår vid elva på kvällen, jag följde me som sällskap.. Tur man har spel på mobilen som får sysselsätta en, Splash 2 och guitar hero och tur de finns radio i traktorn så man kunde ha lite all sång.. :P Vid halv två kom foderbilen till deras gård, Johan satt och ploga där precis när den kom så de va ju tur för Johan fick sanda åt lastbilen för den bara spann när den skulle backa upp mot gården.. Vid två kom vi hem igen och lag oss och sov.. Johan sov två timmar sen va han ute och ploga igen.. Jag hade ingen vidare lust att gå upp fem så jag sov kvar.. Johan kom och väckte mej sen vid halv tio imorse så jag fick käka frukost sen följde jag me på en till plog runda.. Vi kom hem vid ett och fika sen gick jag och Johan och sov en stund.. Johan behövde de, han vart så irriterad på nästan allt när han ploga de sista vägarna så lite sömn behövde han nog..:P
Hehe min kropp är verkligen inte skapt för att sitta i en traktor i flera timmar, är typ bara skin och koter i min rygg så lite skavsår fick man..:P

Aja få se om de blir mer plogning den här helgen..

6Månader me bby ida..:D<3

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3