onsdag 26 januari 2011

Gick på reserven

Har vart lite små kallt inatt och HALT!, både bil och fötter har åkte lite som dem vela. Höll på att halka flera gånger men som tur stod man kvar på benen och inte vricka man nån fot och tur är de för dem behöver jag hela, för jag fick reda på att jag ska jobba hela veckan ut.:) Och sen på lörda och sönda ska jag få köra ut cykelbudets tidningar oxå efter jag kört Östhammar. Skönt att man får jobba, för förut så va de att jag skulle köra söndagar och de tjänar man ju inte så mycke på men den här månaden har de blivit mycke mer än bara söndagar.:)

Hehe inatt va de lite sport/svettigt/oroligt att köra för när jag dela ut några tidningar så plinga de till och bensin lampan börja lysa, då är de nån mupp på posten som inte gjort sitt jobb att tanka bilen för de är deras jobb att se till att bilen är tankad och sörvad. Åkte tillbaka till garget och prata me chefen, hon trodde den skulle klara rundan och om den inte skulle de så skulle jag ringa henne men tur hade jag och jag klara mig runt hela rundan utan att få stopp och ändå fick jag åka tillbaka till vissa postlåder för jag missa en tidning(brukar inte köra ut dem så jag har inte riktigt lärt mig vart dem ska så då är de lätt att missa).

Dags att krypa ner bröve Johan och sova lite för imorn (eller snarare idag är de ju) så ska jag ta tag i att städa huset. Tråkigt men behövs göras. Go natt.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3