söndag 16 januari 2011

Road trip me pöjkarna

Igår kväll åkte jag och bby och hämta Jonte och sen stack vi till Christer och kolla på lite tv medan Christer och Jonte satt och söp till lite, jag och Johan fick ju va nyktra eftersom jag skulle jobba och Johan har snöjour. Men vi drog vidare på lite road trip mot Österbybruk där det var knutmasso fest. Är lite obehaglit me folk som har masker för man ser ju inte vem de är och när dem kommer fram och bara står och glor på än kan inte alltid va så kul. Va en me saw mask som kom fram och tog min hand men när hon sa Hej och börja prata så kände man igen rösten så då va de ju lugnt. Stor Krantzen va där me en kompis och dem va utkläda till SJ gubbar och dem kände man inte heller igen först för dem hade masker så dem va lite obehagliga när dem kom fram och låsas mucka me Johan men Johan lyckades se på mössan som Krantzen hade(en ferguson mössa) och när Krantzen skämta om att de va dåligt plogat och tog ur snö ur dojerna så de va de och lugnt.:P Vi fick dock åka tidigt eftersom jag skulle jobba men de va kul så länge vi va där, fulla människor är oftast kul att kolla på.
Vart lite tajt me tid men jag hann hem och bytta om och köra Johan till Alexander(Johan skulle låna en bil och köra hem lite kompisar åt Alex). När jag kom till jobbet så va tidining lastbilen där, jag som trodde jag skulle va sen men de va bara att lasta bilen och åka. De börja snö så de va ju trevligt, not. De sluta snöa när jag jobbat klart. Ironiskt.
Lyckades vricka till foten inatt oxå, gick sakta för jag visste att de brukar va is och halt där men ändå så vricka jag till och de dryga va att jag hade hälften av rundan kvar och en del hyreshus att springa upp och ner i men de va bara att bita ihop. Idag känns de typ inget. Behöver nog införskaffa lite bandage för jag brukar vricka fötter och handleder lite då och då så de kan va bra att ha.:P Tur man är ledig till nästa sönda om inge annat händer så man får vila foten lite. Har fått så att jag jobbar söndagar, alltid en börja iaf.:)
När jag kom hem hann man sova lite innan Johans mobil ringde som vanligt och då va de plog dags för honom, själv somna man om och sov till 12, skönt. Nu sitter man och kolla på Herbi på kanal 9(Justin Long är me i den<3 Lindsay Lohan oxå, tycker faktiskt hon är bra skådis även om hon haft tufft privatliv) och äter frukost sen får vi se va dagen bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3