fredag 21 januari 2011

Tandläkare me syrran

Lagom trött efter dagen, sov lite då och då på bussarna till Uppsala och till Östhammar. När vi kom till stan titta vi in på myrorna för syrran skulle visa nått(tycker inte om den affären). Vi gick sen till tandläkaren och dem satte in massa skrot i munnen på syrran, såg inte så behagligt ut för hon har som en grej som sitter fast limmat på baktänderna i överkäken så grejen sitter i gomen så de lär inte va skönt. Efter tandläkar besöket gick vi till Gina för jag tänkte använda upp lite av presentkortet jag fick av mamma i julklapp.
Hitta 2par jeans för 99kr/st(visar bara ena paret för fick ingen bra bild på dem andra) och ett armband, tummen upp för de. Men gick till de andra Gina för att kolla om dem hade nå annat där och där hitta jag en tröja(som jag vart jätte nöjd me) och underkläder och en ring.
 Men när jag skulle betala så va de nå trassel me presentkortet som jag fick på de andra Gina men som tur hade jag ju kvittot så då kunde vi räkna ut hur mycke pengar jag hade kvar på presentkortet men de vart nå trassel ändå för de vart att jag fick betala me pengar för enligt dem så tog presentkortet slut så ja fick betala 30:- kontant men jag tyckte att jag inte kunde handlat saker för 1000:- än för sakerna hade mest kostat 99:- och smyckerna 129:-/st men jag betala och gick ut men satte mig på en bänk och kolla igenom kvittona och då fatta jag va dem gjort för fel, dem hade räkna me att de som jag hade kvar på presentkortet va de jag hade handlat för så de va bara gå in igen och lösa problmet och de gick fint, fick ett nytt presentkort me rätt summa, va nästa 400:- som dem tänkte snuva för mig.:P Tur att de gick att lösa + hon va jätte trevlig som ordna de.:)
Jag och syrran gick runt lite på stan och kolla lite affärer men till sist vart jag för trött och ville bara åka hem + ryggen börja göra ont. Hoppa av bussen och följde syrran till mammas jobb och prata lite me mamma. Johan kom och hämta mig sen åkte vi och handla lite inför helgen sen hämta vi ut packetet som vänta på oss.:) Så klart slet jag upp packetet så fort jag kom hem.:P Dock får vi nog beställa en om gång till för handukarna va slut så dem bad oss att beställa en gång till och sen gardinerna som vi ska ha i tv rummet så va de bara en gardin i varje förpackning så jag fick bara 2 så de räcker ju bara till ett fönster för jag trodde ju att de låg så att de va till ett fönster i varje förpackning men tydligen inte, missa texten där de stog att se såldes i stycke.:P

Ordna middag och sen stack Johan iväg för att åka till Fyreshov me några polare.:( Kul att va själv en fredakväll men jag behöver la sova så de är ju bra att han hittar på nå så han inte behöver sitta själv medan jag sover.
Nu ska jag starta en film och troligen somna till den.:P Sen blir de jobb som väntar.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3