söndag 27 februari 2011

Farbror Blå

Stod och lasta in i bilen på jobbet och helt plötsligt kom de massa tidningar flygandes vid fötterna. Då har "T" på nått vis fått några av sina tidningar att flyga runt på parkeringen, stackarn. Blåste inte lite heller så jag hjälpt honom att samla ihop dem så att dem inte försvann.
Packa klart och åkte och när jag kommit till min andra post låda och väntar på att bilen bakom ska åka förbi så jag kan åka vidare från kanten men den här bilen åker inte förbi utan den kommer sakta åkandes och tanken va "va fan är de här?" tills jag såg dekalerna på bilen, de va polisen. Kliver ur för att kolla va dem vill eftersom fönstret på passagerar sidan inte funkar(skiit bil). Polisen har stannat mig förr för att fråga om jag sett nå som de är ute och letar efter men den här gången va de inte om de för den här gången handla de om en rutinkontroll.:P Fick blåsa, första gången man fått göra de.
Polis bruden frågar en del frågor.
Polis: Så du är ute och delar ut tidningar NU!? (klockan va ca 02.50)
Jag: Eeeh ja de är morgontidningar. (Bah nee ja har dem för att jag tycker de är så kul att läsa.)
Polis: Är de din bil?
Jag: Nej jag lånar den.
Polis: Av en kompis då eller?
Jag: Nej av posten. (Eeh jo men de är ju klart, man äger ju verkligen EN GUL POSTBIL som privatperson.!!)
Dumma frågor.XD
Sen efter jag blåst och visat körkort och mätaren visa min diagnos och fick bekräftat utav henne att jag inte va full. Haha ja de kan ju va bra att veta för de kände jag ju inte själv om jag va eller inte.XD
Hehe hon fick trampa lite snövall eftersom jag ställt mig så nära postlådan som möjligt, så kan de gå.:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3