tisdag 15 mars 2011

Älg

Inatt när jag skulle åka till jobbet vart man lagom rädd. Ferguson va ut så jag försökte ropa in honom men ingen katt kom så då tänkte jag att jaja då får han va ute, men jag messa Johan och sa de om han vakna till eller nå så kunde han la kolla efter F för de va inte speciellt varmt ute(-10grader) så ville inte att han skulle va ute. Men jag gick till bilen och ställde mig för att lyssna en sista gång om jag kunde höra om Ferguson kom gående nån stans i snön men istället för att höra en katt så såg jag något stort ute på åkern röra sig i mörkret och de sprang och frusta precis som en häst, gissar la på att de va en älg som sprang men de kändes inte så bekvämt för de lät som den kom närmare och jag kom på att jag va tvungen att gå tillbaka mot huset för jag behövde hämta en grej inne som jag glömt. Men de gick bra.:P
Va en älg mitt på vägen när jag jobba oxå så de värkar va älg dags, va länge sen man såg en älg tycker ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3