måndag 4 april 2011

Det VAR min lediga natt!

Jo jag tycker om mitt jobb men de är inte så kul att bli upp ringd mitt i natten och att man ska iväg och jobba är mindre kul.
Man ska la inte gnäll då man får chansen att tjäna in lite extra cash men när man redan är intälld på att man är ledig och ska få sova en natt så blir man mindra glad. Bli till att jobba några dagar till vet ej hur många inte äns chefen visste, bara ta dagarna som dem kommer helt enkelt.

Ca kvart över 1 inatt ringde chefen och bad om ursäkt för att hon störde och fråga om jag kunde komma och jobba på en gång för en viss person inte dök upp. Ja va har man för val, så de va bara att kasta på sig kläder och åka som tur hade dem på jobbet redan lastat bilen.

Den där människan ska ju ha en fet jäkla sprak där bak!
Vill inte tala illa om nån men börja bli lite små trött på den människan för den är "sjuk" lite då och då, så många gånger har mina planer fått skrotas och man har fått jobba istället bara för att den är hemma och latar sig. Nu vet jag ju att den va lite kraslig föra veckan fick ju t ex kör ut dens tidningar till lägenheterna som den kör för att den inte orka (de är inte första gången den gjort så att den låter nån annan ta dem för att den inte orkar), men man tycker att de värsta av förkylningen ska ha gått över så de är la bara att trycka i sig ett packet ipren eller halstabletter och ta sig till jobbet, så jätte jobbigt jobb har vi inte så man inte kan komma lite snuvig speciellt när vi redan är lite personal.
Fasar inför maj lite då jag ska börja jobba 7dagar i veckan, jag kommer troligen inte ha nån avbytar så är jag sjuk eller skulle vilja va ledig för nått så kan de bli jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3