söndag 17 april 2011

Shetland sheepdog

Ibland(väldigt ofta) saknar jag verkligen Leo.!♥
Har man haft hund halv livet så är de svårt att va helt utan, de blir väldigt tomt. Vi haft Leo i ungefär 10år, sen hade vi nån hund när jag va väldigt liten men den minns jag inte för jag va för liten. Kul att ha nån att busa me och träna. Promenader blir så mycke roligare om man har hund fast man saknar ju inte precis att behöva gå ut på promenader i snöstorm och kyla och regn, men de finns ju inge dåligt väder bara dåliga kläder.:P
Om jag nu kommer skaffa hund i framtiden så kommer de nog bli en Shetland sheepdog. Vi hade en på hundagiset i skolan när jag börja där och jag vart kär direkt. Deras personlighet är som min. Dras till en person och blyga.
Varför just en shelti? Jo för jag tycker de verkar kul me agility och då är b la den här rasen ett bra val för dem är lätt lärda. Och jag känner just nu att en lite mindre hund skulle va praktiskt. Sen är dem ju så jäkla söta. Dock är dem inte så billiga att köpa.:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3