lördag 27 november 2010

Is & Snö

Fy fan vilket väder!! Johan är ute och plogar Igen!
Kom till jobbet och ser stor högar me tidningar, visst ja de hade jag glömt tänkte jag, de va utdelninga av ÖN allstå som "reklamblad" så alla postlåder ska ha, jippi.. Packar bilen och sticker.. Va nära att halka om kull ett Xantal gånger när jag dela ute tidningar i hyreshusen, vart ju as halt under snön och sen me snö under dojerna och när man kom in i husen så va de ju nå marmorlikt golv så de vart som att gå på såpa..
Vette fan hur många gånger under natten man har fått gå ut i snö stormen och få bort is från torkarbladen.. Spydde ju ner snö inatt så  man fick borsta bort snön från postlåder för att se om dem ska ha nån tidning.. Lite sport va de att köra inatt, på vissa små vägar va de inte plogat men vissa åkte jag ut på ändå men de va la en eller två vägar som jag inte ville ta risken att fasna så dem vart utan men dem va inte många..
Hehe Johan som sa att de inte va så stor risk att möta Patrik, tsss,  jag mötte honom 2ggr och åkte ikapp honom 1gång..:P Tur han är så snäll att han höll ut ordentligt..:)
Kom hem vid halv 10 imorse och då va jag kall och blött för de snöa+ att jag hade ju fått bortsa av bilen(me händerna) efter som den va nerbäddat me snö me ett pudrigt lager, tog la en kvart att få fram bilen och få bort is från torkarbladen.. Såg ut som en snögubbe när man va klar efter som allt fastna så lätt på än.. Ååh va jag älskar snö, NOT!! Dem som tycker de är så mysigt me snö och vinter, testa att köra i de då så får vi se om ni tycker de är så mysigt sen..:P

Dags för städning och börja plocka fram för advent iaf me dem få saker vi har.. Tack vare skiit vädret så har jag och Johan inte kunna åka in och julhandla som vi tänkte för Johan har behövt jobba..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3