fredag 26 november 2010

P-piller Qlaira

Har vart hos ungdomsmottagningen i uppsala och fixa nya P-piller.. Träffa en annan kvinna än va ja brukar träffa och hon va mycke bättre att prata me tycker jag.. Hade ju att jag skulle testa nya piller i 3månader och nu va kartorna nästan slut.. Fick en ny sort igen eftersom jag inte va nöjd me dem andra eftersom mitt humör vart änu värre än innan typ grining/arg hela tiden, fick Qlaira istället,
smyg tips: dem är nya piller som nyligen kommit ut i sverige och dem ska tydligen va mycke bättre än andra för man får inte lika stora hormondoser i varje piller så därför ska dem va bättre mot kroppen och att kroppen tar upp dem på ett annat sätt än me vanliga piller, finns 5 olika sortes/färgade piller på kartan me olika doseringar av hormonämnen.. De ska inte ge blodproppar och såna rikser som andra kan ge ska minska en hel del.. Man får mindre mensverk och mindre blödning.. Dock är dem dyrare än vanliga ca 100kr/månaden men jag tror dem är värda de och nu när man jobbar så har man råd me ordentliga piller så man slipper må dåligt..

Efter piller pratet va jag och hämta ut dem på apoteket och gick en sväng på stan.. Köpte nya vinterskor och va in på H&M och andra affärer och köpte lite små saker.. Kolla lite efter julklappar men hitta inge och hade inge vidare lust att kolla.. Försökte få tag på Johan men ingen svara så jag gick till Max och käka men de ångrar jag, blää de va inte lika gott som de brukar va.."/ Fick gå runt på stan en bra stund och missa massa bussar hem innan Johan svara, behövde få tag i honom eftersom han skulle få hämta mig i Östhammar vi station men som sagt till slut fick jag tag i honom, han skulle hämta mig vid halv tre men jah va de nån där då, neh så då fick man vänta mera så då vart jag ganska less, tydligen hade hans pappa tagi bilen så Johan kunde inte åka när han tänkte. suck säger jag bara.. Vi åkte och fixa stål till plogen och sen åkte vi till Pris stop.. Sen fick man äntligen komma hem men de första man fick göra va att laga mat för Johan vart ut ringd till att ploga.. Nu sitte man bara och väntar på att de ska bli lite varmt inne och att Idol ska börja.. Sen blir de sova så man är pigg för jobb natt.. Inte så jätte pepp på att jobba tack vare vädret för jag ska köra ute på Söderön och där är de massa småväga.. Imorn är de bättre för då ska man köra Östhammar igen..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3