lördag 25 december 2010

Min Julafton 2010

Dagen börja me att jag färga håret.. Första gången jag gör de själv på mig och de vart faktiskt bra.. Sen vart de att göra sig iordning inför dagen..  Slog in dem sista julklapparna.. Sen när vi skulle åka till mamma så sluta Johans farfars bil funka, samma fel som Johans bil.. Johan va inte så glad eftersom allt gått fel de senaste veckorna sen blev de ju inte bättre av att de fanns dem som tröck ner honom mer, dem trodde dem va jätte roliga men de märktes på Johan att han inte tyckte de men de fatta inte dem..
Men aja vi höll inte på att komma till mamma men Johans föräldrar låna ut deras bil så vi kom till mamma till slut, SKÖNT! vi missa lite av Kalle men de va inte mycke.. Vi kolla klart sen spela jag, syrran, Johan och brosan Wii en stund innan maten.. Kanon gott me julmat! Jag och syrran spela lite mer Wii, karlarna orka inte spela efter maten..:P Sen kom de roliga, Klappöppningen..:)
Va jag fick i Julklapp hos mamma:
  • En present påse me godis och hemma gjorde knäck som syrran gjort och sen ett bok märke.. Av syrran
  • Julpynt till granen som syrran gjort själv Av syrran
  • Hårspännen Av syrran (Nått jag behöver för jag tappar bort massa spännen hela tiden)
  • Vetekudde Av mamma (Den saken fanns på min ösnskelista eftersom jag jämt har ont i ryggen)
  • Blockljus 2st Rosa och 1st svart me ett fat och stenar Av mamma (Kanon klapp.. Tycker ju om Ljus..:D)
  • 1000bitars pussel mer kattmotiv Av mamma (Oxå en bra klapp för jag tycker om att hålla på me sånt dock har jag ingen stanns att lägga de än)
  • Presentkort på Gina för 1000:- Av mamma (Kanon klapp stod oxå på min ösnskelista.. Är typ den ända kläd butik jag handla i.. Skiiter i om de är en "Fjortisbutik".. Jag tycker ju dem andra butikerna är "tant butiker" så..:P)
  • 100:- Av mammas vän
  • 500:- och tre lotter Av brosan (Vann 25:-)
  • Nå Hantverk me snögubbar på Av Moster och morbror
  • 3st badankor i röd, rosa och vit färg me hjärtan på Av moster och orbros djur (Jätte söta ankor:))
Johan fick en väderstation/klocka av mamma dock fattas de delar till den så vi behöver byta den men de som vi vart mest överraskade va att han fick klapp(en motorfilm) av min brosa, dem har ju knappt träffats..
Mamma fick av en vän en familjebiljett(va för 4personer) till Idol konsert i Gävle så jag gissar på att man får följa me på de..:D Av mig och Johan fick mamma en deckar bok, tofflor(dem som hon har håller hela foten på att ploppa fram) och en kreditkorthållare för hon har hur jäkla mycke kort som helst.. Syrran fick 2st Wii-spel.. Leo fick två tuggben som han vart väldigt glad över, låg och gnagde på de under kvällen.. Brosan fick inge för vi viste inte att han skulle va där.."/

Efter Klappöppningen hemma hos mamma så skynda vi oss hem till Johans familj med vi skynda oss helt ionödan tyckte Johan för de fanns dem som inte hade nå tålamod så dem hade redan haft sin klappöppning så Johan vart ganska besviken eftersom han ville ju oxå ha nå julfirande me sin familj.. Men han fick massa nya kläder och de behöver han.. Han fick även en del pengar och lotter som han vann lite pengar på..
Va jag fick av Johans föräldrar:
  • Bäddsätt till sängen.. (Behövs)
  • Presentkort på H&M för 200:- ( Va oxå nått som stod på min ösnkelista så de vart man glad över)
Johans föräldrar fick en DVD-spelare av oss..
VI kolla på lite tv, Svensson Svensson, men sen åkte jag och Johan hem för vi va väldigt trötta för de har inte blivit mycke sömn den här veckan..
Johan fick ut och ploga inatt/imorse, kunde inte somna efter han åkt så man låg och vände på mig, somna la en stund innan Johan kom hem.. Vi sov till två idag och de behövde vi..

Så var våran Julafton, den kunde vart bättre men jag va nöjd iaf att vi kom till mamma till slut..:D
Just de så klart Elli & Ferguson fick juklapp.. 2st nya matskålar formade som hjärtan me små hjärtan i botten, en rosa och en blå sen fick dem en leksaks råtta..:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3