lördag 18 december 2010

Tidningsbud får oxå julklappar

Jobba sista natten innan jul och nu jobbar jag inte fören den 30Dec.. Skönt att få sova hela nätter bröve Johan<3 men lite tråkigt för de är kul att jobba..:P Fast chefen blinka me ena ögat och sa att de kunde ju hända att jag får jobba eftersom vi har en person på jobbet som kan bli "sjuk" lite då och då och kan ta ledigt för att roa sig så då kan de bli så att jag får hoppa in och jobba..;)
Idag är de julbord me jobbet men jag kommer inte gå efter som jag har syrran här..:( Chefen sa de att jag få min julklapp senare eftersom jag inte kommer på julbordet..

Inatt fick man en trevlig överraskning som man vart väldigt glad av..! Kommer till en postlåda och ska lägga ner en tidning i men då ser jag nått ligga på marken upp och ner och först höll jag på att köra på de för de såg ut som sopor men sen trodde jag att de va nå som nån tappat de och plockar upp de och då är de en julkapp till tidningsdudet alltså mig..:P Måste ha ramlat ner från postlådan, tänk om jag kört på de..XD Har fått höra om dem här berömda julklapparna som tidningsbuden kan få av sina "kunder" på sina distrikt men inte trodde jag att jag skulle få nån klapp eftersom jag inte jobbar vid jul men de fick jag en ändå..:D Tror att de är en chokladask..:P Ska öppna de sen.. Höll på att glömma kvar den i postbilen efter jag slutat, låste och åkte och lämna nyklarna på stationen och va på väg hem då jag kom på att klappen låg kvar i bilen så de va bara att vända..:P
En annan rolig sak va att de är en enögd katt som finns vid en av hyreshusen brukar va vid dörren när man kommer och ville att man ska släppa in den och jag har inte sett den på länge men inatt va han där så de va trevligt att träffa den innan man får "jul ledigt".. Den är jätte charmig och söt tjockis, brukar klappa och prata lite me den innan jag går vidare..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3