lördag 4 december 2010

Shit sicken natt

Trevlig natt.. När jag ska till jobbet så börjar de spy ner snö så jag ser kanske en meter framför bilen och sen när jag kommer till jobb bilen, ja då har ingen satt i motorvärmaren så de va bara att borsta bort snön och som tur så starta bilen fast de va så kallt.. Tidningsbilen kom som vanligt precis när ersättningstiden skulle börja.. Kom la iväg vid halv tre.. Och inte va de plogat så jag kom inte fram nån stans me bilen, antingen så stod man bara och slirra eller så dog bilen.. Suck säger jag bara.. Är de samma väder inatt vill jag gärna ha en annan bil.. Plog maskinerna kom som vanligt sent och är överallt på dem vägarna som jag ska köra på så jag kan inte åka där för då kör dem typ på än eller plogar in bilen så då skulle jag inte komma nånstans..:S Tur så har en del folk förstående att man är sen när de är sånt här väder.. Prata me en del som va ute och skota sina upp farter.. Lagom blöt om fötterna va när man kom hem efter som man fåt ploga sig fram i snö som vart högre än uggsen på vissa ställen.. Får hoppas på att dem hinner torka till inatt annars har jag inge skor..:S Hoppas att natten inte blir som inatt..
Efter jobbet åkte jag till mamma en stund för att hämta några sker och käka lite frukost med henne när hon hade rast.. Börja ösa ner snö när jag va där så jag väntade ut vädret och åkte hem när de lugnat sig.. När jag kom hem så somna jag på sängen på än gång.. Nu sitter jag och vänta på att Johan ska komma hem från plog rundan för vi ska åka och handla och mr J ville käka på stop 76 för ska vi åka och handla och att jag ska sen ställa mig och fixa mat så kommer klockan bli så mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två..<3